O obiekcie
Port lotniczy El Prat jest, zaraz po Barajas w Madrycie, drugim co do wielkości lotniskiem w Hiszpanii. W skali światowej jest 20-tym lotniskiem pod względem ilości obsłużonych pasażerów rocznie. Szacuje się, że średnio przez port lotniczy Barcelona El Prat przylatuje i odlatuje łącznie około 100 tysięcy osób dziennie, 35 milionów pasażerów rocznie. Jest jednym z trzech lotnisk zaliczanych do lotnisk Barcelony, do których zaliczają się też Girona i Reus koło Tarragony. Lotnisko El Prat obsługuje 99% ruchu lotniczego tego regionu. Oddalone jest o około 15 km na południe od centrum Barcelony. Znajduję się na przedmieściach miasta w miejscowości El Prat de Llobregat w obszarze metropolitarnym Barcelony. Port lotniczy obsługuje głównie loty krajowe i europejskie. Jednak znajdziemy tutaj również połączenia lotnicze z Afryką Północną, Bliskim Wschodem oraz połączenia transatlantyckie. Lotnisko El Prat tworzą dwa terminale starszy terminal T2 oraz nowy terminal T1. Lotnisko dysponuje łącznie 24 tysiącami miejsc parkingowych.
Terminal T1
Nowszy terminal, zaprojektowany przez Ricardo Bofilla – słynnego hiszpańskiego architekta, został ukończony w dniu 16 czerwca 2009 roku. Jest to piąty, co do wielkości, tego typu budynek na świecie o imponującej powierzchni ponad 500 tys. m². Obiekt wyposażony jest w aż 258 stanowisk odpraw oraz 60 rękawów. Terminal T1 obsługuje „selektywne” linie lotnicze m.in. Fly Emirates, Lufthansa, Swiss, Air France, czy polski LOT. Swoją siedzibę ma tutaj hiszpański przewoźnik Vueling, który dominuje w ilości obsłużonych pasażerów, ponad 14 mln rocznie. Jest to niemal 1/3 ruchu lotniczego lotniska El Prat.
Terminal T2
Starszy terminal 2 swój aktualny kształt otrzymał podczas organizacji Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku, choć na jego miejscu istniał wcześniej niewielki kompleks, dziś określany mianem terminal 2B. Obiekt podzielony jest na trzy części T2A, T2B i T2C. Części A i C zostały dodane na Igrzyska Olimijskie w celu zwiększenia przepustowości lotniska. Autorem projektu powstałego w 1968 roku jest również Ricardo Bofilla. Po otwarciu nowego obiektu T1, terminal T2 był przez jakiś czas niemal pusty. Władze lotniska obniżyły opłaty lotniskowe dzieki czemu „zadomowiły” się tutaj tanie linie lotnicze. Jednak był to duży cios dla istniejących już i dobrze prosperujących w tamtych czasach lotnisk w Gironie i Tarragonie, które dziś obsługują kilka połączeń dziennie. Na terminalu T2 lądują tanie linie lotnicze m.in. Ryanair, Wizzair, Norwegian czy EasyJet.
Terminal Satelitarny
W planach jest rozbudowa lotniska El Prat o kolejny terminal również autorstwa Ricardo Bofilla. Usytuowany będzie pomiędzy dwoma, istniejącymi już, pasami startowymi wzdłuż morza. Zakłada się możliwość obsługi 25 mln pasażerów rocznie. Skomunikowany będzie poprzez terminal T1. Projekt przewiduje również modernizację istniejących już terminali. Wartość ma przekroczyć ponad 5 mld €. Władze lotniska El Prat planują, dzięki rozbudowie, obsłużyć 55 mld pasażerów rocznie przy dziewięćdziesięciu operacjach na godzinę.
Transporto z/na lotnisko
Istnieje wiele możliwości transportu z/na lotnisko El Prat tj. metro, kolej, aerobus, autobus, taxi, prywatny transfer oraz usługi naszej firmy. Posiadamy konkurencyjną ofertę pomiędzy środkami transportu miejskiego i taxi. Transport z lotniska taxi wiąże się z dodatkowymi suplementami za bagaż, taryfę nocną czy weekendową itd. Niestety barcelońscy taksówkarze nie cieszą się dobrą opinią.
Wybierając naszą firmę nie są Państwo narażeni na dodatkowe koszta. Naszym największym autem jest transport pod sam adres oraz polskojęzyczna obsługa. Transport publiczny jest często przepełniony, ale bardzo niebezpieczny z uwagi na licznych kieszonkowców kursujących na trasie lotnisko-Barcelona.
Zapewniamy transport z lotniska już od 10€/os pod wskazany adres.
– Barcelony
– Lloret de Mar
– Costa Brava
– Callela
– Costa Dorada
– Malgrat de Mar
– Salou
– Santa Susanna